[Winter Nail Art Challenge] #9 New Year Eve



Hi there!
I'm not dead (yet). Last week I've been in London, and it's been nice and cool spending Christmas Days with my husband, my brother and my parents. London is such a gorgeous city, and every time I went over Thames branks my love for London increases more and more and more. It's an ongoing relationship.
Today I'm gonna show you the last nail art for the Winter Nail Art Challenge, and because NYE is coming, I want to share with you my NYE manicure.

Ciao a tutti!
Non mi sono trasferita su Plutone, sono solo stata a Londra a trovare mio fratello e a trascorrere il natale sotto al Big Ben. Nonostante il mio inglese faccia pietà, io adoro Londra, ed ogni volta che sbarco sulle rive del Tamigi quest'amore cresce sempre di più. È una relazione tutt'ora in corso. Il mio unico cruccio è quello di poterci vedere poco. Pazienza.
Oggi, per l'ultimo appuntamento del Winter Nail Art Challenge vi mostrerò la manicure che indosserò domani sera, per S. Silvestro. 2015 is coming!


This time I didn't used nail polishes, but acrylics.
I started painting my nails with two coats of my base coat (Sinful Color), then I layered a coat of Orly Matte Top to give a matte look to my nails. Then I used a single drop of black, burgundy and vermillion and I've used the fan brush to create a gradient effect.
Once the acrylics were dried, I used a coat of Orly Matte Top, then I drew some roses in white. Because roses are quite my trademark. Another coat of Matte Top and that's all.
Sadly, my camera made fits taking this pictures, so my photos suck. Really.  I NEED a decent lightbox. Did you hear me, Santa?!

Questa volta non ho usato smalti, ma i colori acrilici.
Sono partita con due mani di Sinful Colors Basecoat, che ho reso opaca con un velo di Orly Matte Top. Quindi, ho usato una goccia di nero, di borgogna e di vermiglione per creare un effetto gradient con il pennello a ventaglio. Quindi, dopo un'altra passata di Matte Top, ho disegnato le rose. Ovviamente in bianco. Perché le rose ed il bianco sono ormai il mio marchio di fabbrica. Un altro velo di Matte Top ed il gioco è fatto.
Purtroppo, la mia macchina fotografica ha fatto i capricci, e stavolta le mie foto fanno davvero schifo (e non provate a convincermi del contrario). La verità è che ho bisogno di una lightbox decente. Capito, Befana?!


I would say "thank you" to all my mates. It's been such a pleasure playing with you. It's been nice and funny thinking those nail arts (these was a big, big, words!) and thank you for sharing your chef d’œuvres! Don't you dare to miss their blogs!
Thanks for stopping by my space and see you soon!
Until, next time, take care!
So Long, and Thanks for All the Fish!

In conclusione, vorrei ringraziare le mie compagne di viaggio, mi sono divertita un mondo in loro compagnia e ho apprezzato davvero i loro capolavori. Alla prossima, ragazze! E voi non dimenticate di fare un salto a trovarle, mi raccomando!
Grazie per esservi affacciate/i e alla prossima!
Acque pacate e dolci risate finché non ci rincontreremo


0 commenti:

Post a Comment

Your comments feed my blog. Don't be shy!

 

My Lovely Followers

Follow Me by Email

Google+ Badge

All Around The World